dimecres, 17 de novembre del 2010

Pla d'activitats Comerç

Activitats formatives

1. Recepció de mercaderies
• Observació i detecció de defectes en les quantitats, dates de caducitat, danys i pèrdues de la mercaderia rebuda.
• Comparació de les dades de l’albarà amb la comanda realitzada.
• Comunicació d’errors i defectes detectats en la mercaderia rebuda, seguint la forma i el conducte establerts.

2. Manipulació i ubicació de les mercaderies al magatzem
• Control i col·laboració en el trasllat de les mercaderies a les zones assignades del magatzem, tenint en compte les normes de seguretat.
• Etiquetatge identificatiu de la partida o del producte.
• Preparació dels envasos i els embalatges per tal de tornar-los al proveïdor.
• Comunicació de les incidències observades en la col·locació dels productes.

3. Control d’existències
• Registre de les entrades i les sortides de les mercaderies del magatzem en les fitxes corresponents.
• Comprovació de la concordança de les fitxes del magatzem amb el recompte de les existències.
• Control i col·laboració en el canvi o modificació de les etiquetes o marques dels productes, si cal.
• Verificació física del nivell d’existències de cada producte.

4. Expedició de mercaderies
• Verificació d’estoc de la mercaderia que s’ha d’expedir.
• Control en l’embalatge de les normes de seguretat del producte.
• Verificació que la documentació de la mercaderia sigui correcta i completa.

5. Formalització manual o informàtica de la documentació relacionada amb el magatzem
• Confecció dels documents de comandes, albarans i factures.
• Confecció de les fitxes de productes o referències.
• Actualització i/o modificació dels fitxers de proveïdors, clients i transportistes.
• Elaboració de la llista de paquets d’una expedició per al transportista.

6. Muntatge de l’aparador
• Selecció dels materials i eines necessaris per al muntatge de l’aparador segons el disseny previst.
• Preparació dels cartells i rètols informatius sobre els productes que s’han d’exposar a l’aparador.
• Composició del nou aparador seguint els procediments establerts en el disseny i tenint en compte la col·locació i la combinació dels materials, els productes, els cartells informatius i la il·luminació, respectant les normes de seguretat i manipulació de productes.

7. Publicitat en el punt de venda
• Selecció dels materials necessaris per a l’elaboració dels cartells i/o dels indicadors visuals segons el disseny previst.
• Retolació dels cartells publicitaris a partir del disseny previ, combinant adequadament
els colors, els tipus de lletra i el contingut publicitari o informatiu.
• Disseny de les etiquetes informatives sobre els productes per tal de col·locar-les en el mobiliari,
o a la longitud d’exposició del punt de venda.
• Control del servei de megafonia i de l’ambientació musical del punt de venda.

8. Col·locació del producte en el punt de venda
• Preparació dels productes i instruments necessaris per tal de col·locar-los en el mobiliari o a la longitud d’exposició del punt de venda.
• Control i col·laboració en l’etiquetatge o marcatge del preu dels productes, respectant l’embalatge original.
• Verificació del nivell d’assortiment de productes exposats en el mobiliari i decisió en la reposició,
per tal d’evitar el trencament d’estocs.
• Modificació de la ubicació del mobiliari del punt de venda seguint les instruccions del pla de marxandatge.

9. Promoció de productes
• Preparació dels materials, les eines o instruments i els productes necessaris per muntar illes
de promoció segons un disseny previ.
• Col·locació de reclams publicitaris per part dels proveïdors en el punt de venda.
• Realització i organització d’accions de promoció: demostracions de funcionament, utilització de
productes, degustació, centres d’atenció i animació.

10. Operacions de venda i atenció als clients
• Recepció del client i identificació de les seves necessitats a partir de les demandes que presenta.
• Demostració al client, si cal, de la forma d’utilització i funcionament de l’article.
• Informació al client sobre les condicions de la venda: preus, import total, forma de pagament, termini de lliurament.
• Informació als clients sobre les seccions o la ubicació dels productes.
• Atenció a les reclamacions dels clients amb una actitud correcta i positiva, i identificació
de la naturalesa de la queixa o de la incidència presentada.

11. Operacions de cobrament
• Introducció del preu dels articles en el TPV, manualment o per mitjans òptics.
• Comunicació al client de l’import total que ha de pagar i sol·licitud del sistema de pagament
que vol utilitzar.
• Comprovació de la formalització correcta del xec i de l’acreditació de la titularitat del lliurador
facilitant el document corresponent.
• Acreditació de la titularitat de les targetes de crèdit i sol·licitud de la conformitat a la central
per fer-ne el cobrament.
• Tancament i arqueig de caixa en acabar la jornada o torn laboral, i comunicat de les incidències detectades als superiors.
• Atenció a les reclamacions dels clients per desacord en el càlcul de l’import que paga o en la quantitat cobrada.

12. Tractament de la documentació administrativa
• Verificació, codificació i arxivament dels albarans, les factures, els rebuts i altres
documents de l’empresa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada