dimecres, 17 de novembre del 2010

Pla d'activitats Gestió comercial i màrqueting

Activitats formatives

1. Recollida, tractament, anàlisi i presentació de la informació
• Selecció de les fonts de recollida de la informació pertinent.
• Disseny i verificació del pre-test.
• Disseny del qüestionari definitiu i realització d’entrevistes.
• Aplicació de tècniques estadístiques per tal de validar i interpretar la informació.
• Elaboració de l’informe escrit de la investigació.

2. Activitats de màrqueting
• Col·laboració en la selecció de la informació necessària per tal d’establir les polítiques
de màrqueting.
• Col·laboració en l’elaboració d’una base de dades que reculli la informació rellevant
per a l’establiment o el control de les polítiques de màrqueting.
• Càlcul de les tendències del cost i de les vendes, amb l’aplicació de tècniques estadístiques.
• Redacció d’un informe que reculli la comparació entre els preus propis i els de la competència,
la comparació de productes, la comparació de canals de distribució, i la de diversos mitjans de
comunicació emprats.

3. Gestió de l’espai de l’establiment
• Col·laboració en la definició i/o modificació de l’espai d’una sala de vendes i/o de les seccions
de l’establiment.
• Càlcul de la implantació òptima per famílies de productes.
• Ajut a la implantació d’elements que condicionen la circulació d’una sala de vendes.

4. Disseny i muntatge de l’aparador
• Participació en la determinació de les característiques i continguts bàsics de l’aparador.
• Selecció dels materials, eines i productes necessaris per al muntatge de l’aparador.
• Disseny dels continguts gràfics i col·laboració en el muntatge de l’aparador.

5. Accions de marxandatge
• Planificació de les accions per tal de promocionar les zones fredes de l’establiment.
• Determinació de la distribució dels productes.
• Col·laboració en les tasques d’ubicació/modificació del mobiliari de la sala de vendes
i en la col·locació del productes en el mobiliari.
• Supervisió del nivell de existències exposades en el punt de venda i la reposició dels productes.

6. Control de publicitat en el lloc de venda
• Participació en la determinació i selecció dels recursos materials i humans necessaris
per a l’acció publicitària.
• Control de l’aparició dels missatges publicitaris en els terminis contractats.
• Construcció d’instruments d’anàlisi i control de l’eficàcia publicitària.

7. Organització del magatzem
• Planificació i control de la recepció dels moviments de les mercaderies en el magatzem.
• Supervisió de la mercaderia rebuda i la seva documentació pel que fa a quantitats, qualitat
i possibles desperfectes.
• Planificació i control de la col·locació de les mercaderies al magatzem d’acord amb els criteris
fixats i amb la normativa de seguretat i higiene.
• Confecció de documents de magatzem: comandes, albarans, factures…

8. Control de les existències
• Confecció de les fitxes de magatzem i control del procés de recompte físic de les existències
i de la concordança amb la documentació.
• Verificació de l’etiquetatge correcte i identificació de les existències.
• Confecció de l’inventari de les existències.
• Realització de la valoració de les existències d’acord amb el mètode de l’empresa.
• Càlcul del valor dels estocs mínim i òptim.

9. Expedició de les mercaderies
• Control de l’ordre de preparació de les comandes segons els criteris establerts i de la disponibilitat de la mercaderia demanada.
• Tria del tipus d’embalatge més adequat al producte i al tipus de transport i determinació de la correcta senyalització i etiquetatge de la mercaderia.
• Verificació que el procés de manipulació del producte, des del seu lloc al magatzem fins a carregar-lo en el mitjà de transport, es fa amb correcció i d’acord amb les normes de seguretat i higiene.
• Supervisió i col·laboració en la realització de la documentació adient a l’operació d’expedició.

10. Gestió de les operacions de compra
• Demanda d’oferta i condicions als proveïdors proposats, càlcul dels costos totals de les compres
en cada cas.
• Aplicació de les tècniques de l’“A-B-C” en el control de les comandes i negociació amb els proveïdors de millores de condicions d’acord amb els criteris establerts.
• Confecció de contractes de compravenda, control del compliment de les condicions de compra i de la documentació de la compra.

11. Organització i control de les operacions de vendes
• Participació amb l’equip de venedors en l’establiment dels objectius de venda per client, per zones, per producte, per temps.
• Control de les accions de venda de l’equip utilitzant paràmetres d’eficàcia i proposta d’accions
de millora de l’acció de venda.
• Ajut en les operacions de venda en el punt de venda.
• Col·laboració en la realització d’operacions
de cobrament en les seves diverses formes.

12. Utilització de programes informàtics en la gestió comercial
• Aplicació dels programes específics de gestió comercial.
• Aplicació de programes informàtics de bases de dades, entre d’altres, bàsicament en la creació del sistema d’informació de mercats.
• Aplicació de programes d’autoedició per a usos promocionals i publicitaris a l’establiment
comercial.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada