dimarts, 12 de gener del 2016

3 negocis que han reinventat productes clàssics

Invertiries en la creació d'una empresa de càmeres de fotografia? i una fàbrica de material d'esquí? o en crear la cartera més prima que existeixi?
Et proposem tres casos reals d'empreses amb productes de tota la vida que han reinventat els seus respectius mercats: fotografia, marroquineria i ski.


Quin tipus d'inversió s'ha realitzat en cadascuna d'aquestes empreses (expansió, producte, manteniment, tasques de gestió,...)?
Tens la mateixa opinió que abans, invertiries o no en aquestes empreses? Raona la teva resposta.

emprendedores.es

21 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. No invertiria en el negoci d'esquís, ja que tal com està la crisi, i les temporades de neu, molt poca gent en compra, i la majoria que van a practicar esquí, en lloguen, així que només en beneficiaria majoritàriament de les empreses de lloguer d'esquí, i només si necessiten renovar material.
    En canvi, el de la fotografia i la cartera (la fotografia més que la cartera) sí que ho intentaria, encara que ara els mòbils ja ho tenen tot. Hi ha molta gent aficionada a la fotografia, fotògrafs profesionals, etc. que sempre volen tenir una molt bona qualitat i de la manera més pràctica.
    La cartera és bona idea, és molt pràctica per les noies i les persones que viatgen molt, però també se té que pensar que la majoria de noies surten amb bossa de mà, així que portar una cartera no en tenen com a problema, així que aquesta cartera l'aprofitarien més els homes.
    En la que invertiria seria en la de les càmeres de foto.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Faction Skis: Inversió de producte.
      GoPro: Inversió de producte.
      Bellroy: Inversió de producte.

      Elimina
  3. Adria Torreblanca Sanchez12 de gener del 2016, a les 17:00

    Esqui: inversio de producte.

    Gopro: Inversio de productes.

    Cartera : Inversio de productes

    Nomes invertiria en la gopro perque hem sembla un producte inovador i a la gent ultimament li agrada molt fer-se fotos

    ResponElimina
  4. A priori, abans d'invertir en qualsevol tipus de producte analitzaria les possibilitats d'èxit del mateix. Per això, cal saber si el projecte té un mercat el qual li pugui interessar.

    Poder diferenciar el producte, atorgar-li un valor afegit, pot suposar la diferència entre un projecte d'èxit o un fracàs. Els tres productes que analitza l'article de la revista "Emprendedores" constitueix un clar exemple d'això, ja que s'ha aconseguit expandir el producte convertint-lo així en objectes atractius. I com a conseqüència d'això, han aconseguit triomfar.

    ResponElimina
  5. Faction Skis: Inversió de producte.
    GoPro: Inversió de producte.
    Bellroy: Inversió de producte.

    Només invertiria en la GoPro ja que és un nou producte i diferent a la resta, que pot tindre molt éxit com l'ha tingut. En els esquís no invertiria ja que només vens producte durant una època de l'any específica i hi ha molta competència. En les carteres, tampoc invertiria ja que també hi ha molts productes i no em sembla un producte innovador ja que totes les carteres si les omples de monedes o carteres agafen volum.

    ResponElimina
  6. Ana:

    1.Quin tipus d'inversió s'ha realitzat en cadascuna d'aquestes empreses (expansió, producte, manteniment, tasques de gestió,...)?

    Empresa càmeres fotografia: inversió de producte (modificació del producte).
    Empresa ski: inversió de producte.
    Empresa marroquineria: inversió producte.

    2.Tens la mateixa opinió que abans, invertiries o no en aquestes empreses? Raona la teva resposta.

    No tinc la mateixa opinió sobre l’empresa de fotografies ja que la càmera que ha estat una innovació ha sigut la GoPro i ha tingut molt d’èxit.

    ResponElimina
  7. en principio no quería invertir en nada, pero después de leer las tres noticias he cambiado de idea sobre el monedero y las cámaras.
    -en el ski sigo pensando lo mismo no invertiría ya que comprar esquís depende mucho del medio ambiente y realmente nosotros no sabemos que tiempo puede hacer de aquí un año o dos...
    -Los monederos son una buena idea porque es un producto que usamos tanto mujeres como hombres y creo que hay bastantes compradores que les gustaría llevar siempre un monedero encima y que les quepa en el bolsillo sin necesidad de llevar un bolso para meter el monedero.
    - cámaras, yo pienso que es un producto que se vendería bastante ya que seria HD, y tendría bastantes buenas características por las cuales mucha gente la compraría por que la gente de ahora le gusta mucho hacer fotos y sobre todo hacerse fotos "profesionales" para subirlas a las redes sociales para presumir.



    ResponElimina
    Respostes
    1. Faction Skis: Inversió de producte.
      GoPro: Inversió de producte.
      Bellroy: Inversió de producte.

      Elimina
  8. Jo no faria cap inversió en la empresa dels eskis ja que com diu al text els grans fabricants d'eskis ja existeixen i no es facil obrirse pas entre aquestes empreses. A faction skis els hi ha surtit be pero jo no m'arriscaria en un negoci així. Peró en el negoci de les càmeres y les carteres si.

    ResponElimina
  9. Quin tipus d'inversió s'ha realitzat en cadascuna d'aquestes empreses (expansió, producte, manteniment, tasques de gestió,...)?

    Faction Skis: inversió de producte
    GoPro: inversió de producte
    Bellroy: inversió de producte

    Les tres empreses s’han centrat en modificar el producte per que tingui més sortida.

    Tens la mateixa opinió que abans, invertiries o no en aquestes empreses? Raona la teva resposta.

    Si, encara que siguin productes que semblen que ja no tenen tanta sortida, el fet de donar-li unes característiques que diferencien el producte fa que pugui arribar a molta gent.
    Dels tres negocis, en el que invertiria principalment seria el de la GoPro ja que avui en dia tothom es vol fer fotos en qualsevol lloc.

    ResponElimina
  10. david cuello +5 hasta la 1h30

    ResponElimina
  11. En els exemples de l'article no hi han innovacions molt grans en quant a producte (ja existien productes molts similars), pero si hi ha innovació en quant a presentació del producte en comparació a la seva competència.

    Si, tinc la mateixa idea. Gairebé cualsevol idea/producte pot ser bona si ofereix una novetat atractiva per petita que sigui. Fer un bon estudi del mercat, escollir bé el target, i la forma de donar a conéixer el producte també son factors importants.

    ResponElimina
  12. 8€ con redbull 9€

    ResponElimina
  13. Faction Skis: Inversión de producto.
    Gopro: Inversión de producto.
    Bellroy: Inversión de producto.

    En mi opinión, solo invertiría en la empresa de camaras ya que es la única que veo rentable ahora mismo.

    ResponElimina
  14. Quin tipus d'inversió s'ha realitzat en cadascuna d'aquestes empreses (expansió, producte, manteniment, tasques de gestió,...)?
    Esquí: inversió de producte.
    GoPro: inversió de producte.
    Marroquineria: inversió de producte.

    Tens la mateixa opinió que abans, invertiries o no en aquestes empreses? Raona la teva resposta.
    En la meva opinió, seria positiu invertir en alguna d'aquestes empreses que mouen tants milions a l'any. Ja que, són empreses internacionals, que no depenen d'un únic territori per a transformar les seves inversions en grans beneficis, recolzades amb fortes campanyes de màrqueting. Clar que si no disposes de referències prèvies en el mercat d'aquests productes, no tinguis la certesa de poder invertir sense por a perdre els teus diners (cosa que ha passat anteriorment quan ens has preguntat a classe).

    ResponElimina