dimarts, 28 de novembre del 2017

Black friday i "el dia del solter"

Escolta el següent àudio sobre aquest dia creat comercialment i comenta el que penses respecte al que ens explica l'economista Xavier Sala i Martin. (àudio versió RAC1 14/11/2017 secció economia)




Font: Versió RAC1

18 comentaris:

  1. Todos estos estilos de "fiestas" se han creado con un mismo propósito: el consumismo.

    Black Friday viene seguido de Navidad, fiesta la cual también se ha fomentado como evento consumista. Otras fechas singulares podrían ser: Single Day, San Valentín, Halloween, Carnaval...

    Con el largo del tiempo estas fiestas se han convertido en pleno consumismo. Además la mayoría de productos que te incitan a consumir suelen ser cosas que realmente no se necesitan.

    Habría que valorar si realmente estas fechas son puras estrategias de marketing, donde el único propósito es que las grandes empresas se lucren del ciudadano medio.

    El consumismo quizá es bueno porque genera mucho empleo, pero... ¿es realmente sostenible para el planeta a largo plazo?

    ResponElimina
  2. Doncs em sembla un bon programa i entenc el que el professor Sala i Martín ens explica. Lo de l'origen es interessant però el que es realment xocant es el que fem la gent de voler intentar obtenir el millor producte quan realment hem entrat a comprar algo significativament més baix de preu (en el cas de l'exemple de la tele). Després no se'ns ajusta a les nostres necessitats però ho ignorem i ens convencem de que ha estat una compra genial. Es bastant preocupant.

    ResponElimina
  3. Estic d'acord amb el audio que hem escoltat, ja que amb el 'black friday'' el comerços fan tot tipus d'estrategias per aconseguir les majors ventas possibles, a vegades engañant als consumidors.
    Hem vist que l'empresa ''Ali Baba'' ha generat unes vendes considerables , això demostra el poder de les compres online.
    En resum, no em de deixar que el consumisme, ens consumeixi.

    ResponElimina
  4. Em sembla molt bé el que diu el professor Xavier Sala i Martin, que seguint amb un altre programa que ell fa, comentava el error de no acceptar o no adaptar-se als canvis.
    La venda online ha arribat i com conclou l'audio s'hi ha establert. Aixó ha de fer que les empreses de venda físiques es posin al dia i no negar-se a la digitalització. El director de Leroy Merlin Tarragona feia balanç l'altre dia de que tot el que havia facturat Alibaba el dia 11/11 li permetia comprar tot el Grupo Adeo (Leroy, Aki, Carrefour, Norauto, Dechatlon, etc.), i apostava molt seriament per "espavilar-se" JA a l'adaptació a la venda digital. Com ells han titulat, és l'últim vol a l'era digital, o l'agafem o ens quedem a terra.

    ResponElimina
  5. des de el meu punt de vista crec que avui dia el dia del ''Black Friday'' és una gran mentira, ja que el que volen és que tots el clients potencials, entrin dintre de la tenda per a veure les grans rebaixes i així que també puguin observar les alternatives que hi ha. Obviament el que volen no és que compris el producte que ells et rebaixen, sinó el que està al seu costat que costa el doble. És un paregut a les rebaixes que fem aqui a Catalunya, que la gent es torna completament boja pels preus rebaixats però el que realment és ven són els productes que ells volen que compris, ja que juguen molt amb la psicologia del client. Sóc un gran fan del mestre Xavier Sala i Martí.

    ResponElimina
  6. Pienso que el ''día del soltero'' es una buena estrategia de marketing, ya que un gran porcentaje de gente en China es soltero debido a que a varias generaciones les faltaban mujeres, por culpa de la política de matar a las niñas recién nacidas por el rechazo a las mujeres y por la sobre-población.
    Como tanta gente se siente identificada, muchos aprovechan este día para hacer sus compras y ahorrar algo en estas rebajas, consiguiendo plataformas como Alibaba cifras asombrosas.

    ResponElimina
  7. HI HA ASPECTES EN EL QUE ESTIC D'ACORD AMB ELL COM ARA EL QUE LES EMPRESES UTILITZEN EINES PER PODER CAPTAR L'ATENCIÓ DEL CLIENT, FER-LO ENTRAR I QUE COMPRI UN PRODUCTE MÉS CAR DEL QUE CONSTABA A L'ANUNCI.
    PERÒ HI HA ALGÚN COMENTARI QUE ESTIC AMB DESACORD, COM ARA EL DE QUE ELS VENEDORS EL QUE FEM ES ENGANYAR AL CLIENT. ESTIC TOTALMENT AMB CONTRA JA QUE PERSONALMENT HO SOC I NO CONSIDERO QUE ENGANYI A NINGU, EL QUE NALOTROS FEM ES CREAR I BUSCAR LES NECESSITATS QUE PUGUI TENIR EL CLIENT I INTENTAR COBRIRLES.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ho fas amb majuscules perquè fas mes faltes que Cívico?

      Elimina
  8. És un àudio molt interessant per la situació en què estem avui dia. Ja que la gent només busca alguna excusa per comprar i el 'Blakfriday' és una d'elles. Que en això les empreses fan servir tota mena d'estratègies per captar clients.

    ResponElimina
  9. Opino que las empresas están muy al tanto de las necesidades que tienen los clientes y son conocedoras de la psicología del comprador.

    Reconocen oportunidades en dias como Black Friday en donde te mandan publicidad de productos muy baratos que te hacen ir a la tienda y una vez allí te colocan un producto al lado mucho mejor por un poquito mas, y así consiguen que te lleves el producto que ellos quieren atrayéndote a su tienda con las ofertas y quitándose también mucho estoc, ya que normalmente los productos con rebaja suelen ser los que menos ventas tienen.

    En cuanto al día del soltero de AliexPress (amazon chino), la plataforma lo usa como excusa para lanzar un día de ofertas referidas a los solteros ya que se dieron cuenta que en China había una cantidad enorme de solteros a causa de las leyes sobre nacimientos, aprovechan que justo ahora estas generaciones han acabado sus estudios universitarios y se encuentran en un momento de consumo por lo que lanzan este día de ofertas para ellos y maximizar las ventas.

    ResponElimina
  10. Assumpte: El Black Friday i el dia del solter a la Xina

    Respecte al tema del Black Friday, estic d'acord totalment amb l'economista Xavier Sala, ja que aquesta data puntual, no es mes que un altre fruit del consum com a moviment del màrqueting empresarial. Per no esmentar que el Black Friday a Espanya duri una setmana o així. És que no som capaços d'entendre ni un sol concepte de màrqueting.

    Però el podcast no aclareix res del que ja es sabia anteriorment. Les persones son conscients i seguiran comprant en aquestes dates de gran acumulació de "preus liquidats" de preus i persones desesperades precisament per això, que ningú li prengui cap oferta o benefici per al gran "estalvi" per part del comprador.

    ResponElimina